Kriza s kojom su sada suočena "tri velikana" američke auto-industrije ("Krajsler", "Dženeral motors" i "Ford") pogodiće Japan odloženo, kao cunami - kazao je Suzuki.

- Japanska auto-industrija, koju sada čini više od deset velikih kompanija, mogla bi da se konsoliduje u "veliku trojku" - smatra Suzuki.

"Tojota", najveći japanski proizvođač vozila, predvidela je prvi gubitak za 71 godinu, a rivalska "Honda" je, zbog usporene prodaje, značajno smanjila predviđanja rasta profita u narednoj godini, dok ostale velike auto-kuće u svetu otpuštaju radnike i smanjuju proizvodnju.

Američka "velika trojka" iz Detroita zatvorila je privremeno pedesetak fabrika i smanjila proizvodnju, a GM i "Krajsler" su dobili hitnu pomoć američke vlade od 13,4 milijarde dolara kako bi se sprečio njihov bankrot.

"Suzuki" je smanjio proizvodnju za deset odsto prošlog meseca, zbog pada potražnje u zemlji i inostranstvu, a "Tojota" je saopštila da je njena svetska proizvodnja pala za 27 odsto, najviše u poslednje dve decenije, pošto su kupci u Evropi i SAD zbog krize odustali od nabavke novih vozila.

Akcije japanskih proizvođača automobila padale su ove godine uporedo sa sunovratom prodaje vozila - "Tojota" je pala za 54 odsto, "Honda" za 51 odsto, a "Suzuki" za 65 odsto.

Procenjuje se da će se prodaja automobila u Japanu smanjiti naredne godine na najniži nivo u poslednju 31 godinu, zbog straha od nezaposlenosti i privredne recesije, koja je oterala kupce iz auto-salona.